cropped akt fotob 3371W piątek (28 października) w Filharmonii Gorzowskiej odbyła się czwarta już edycja Gorzowskiego Forum Gospodarczego, w którym udział wzięli również studenci informatyki, automatyki i robotyki oraz energetyki z Wydziału Technicznego.  Hasło tegorocznego spotkania to „Gospodarka nowych wyzwań”. Gorzowskie Forum Gospodarcze to spotkanie samorządowców, przedstawicieli świata biznesu i nauki, studentów oraz uczniów gorzowskich szkół średnich i okazja, by porozmawiać o wyzwaniach współczesnego świata. Tegoroczne forum było podzielone na cztery panele tematyczne; innowacje, bezpieczeństwo w sieci, well being oraz ekologia. 

W każdym uczestniczyli zaproszeni eksperci - dziennikarze, przedsiębiorcy i szkoleniowcy. Wśród nich prowadzący spotkanie Wojciech Szeląg i Iwona Kutyna – dziennikarze od wielu lat zajmujący się gospodarką, doświadczeni konferansjerzy. Do Gorzowa przyjechali eksperci, m.in. Małgorzata Ohme, Michał Sadowski, Katarzyna Oracz, Artur Kurasiński, Wojciech Ławniczak, Piotr Borkowski i Wiesław Paluszyński, a Wydział Techniczny reprezentował dr inż. Robert Barski. 

Źródło:

Wydział Promocji i Informacji Urzędu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego

Fot. Bartłomiej Nowosielski

Drodzy Studenci!

Zachęcamy do udziału w konkursie skierowanym do osób pragnących zacząć swoją przygodę z programowaniem - DevOps Ninja. Udział w konkursie pozwoli Wam otworzyć nową ścieżkę w drodze do przyszłej kariery. Organizatorem inicjatywy jest Credit Agricole, wspólnie z ekspertami Dell Technologies i VMware. 

Do wzięcia udziału studenci muszą wykonać trzy proste kroki:

1. Pierwszy z nich to rejestracja na stronie: https://devopsninjakonkurs.pl/ [devopsninjakonkurs.pl].  

2. W następnym etapie studenci będą mieli szansę poszerzyć swoją wiedzę i wziąć udział w webinarze prowadzonym przez ekspertów, a następnie wypełnić test, oparty o zdobytą wiedzę. 

3. Ostatnim krokiem jest stworzenie aplikacji lub usługi w profesjonalnym środowisku Tanzu.

Dla zwycięzców czekają nagrody, zapewnione przez organizatorów konkursu:

·  Trzy monitory DELL-U4919DW

·  Płatne praktyki w dziale R&D w Dell Technologies

·  Płatne praktyki w banku Credit Agricole

·  10 darmowych kont VIP w banku Credit Agricole 

Zgłoszenia przyjmowane są do 28 listopada. Rejestracja oraz szczegóły konkursu dostępne są na stronie DevOpsNinja konkurs: https://devopsninjakonkurs.pl/ [devopsninjakonkurs.pl]. 

Zachęcamy do przekazania informacji dalej, w celu zaangażowania studentów do wzięcia udziału i rozwinięcia swoich umiejętności

patent 4

Uwaga Studenci (uczestnicy koła naukowego TIK oraz chętni, którzy do koła chcą przystapić), ponawiamy szkolenie z obsługi dronów, połączone ze zdaniem egzaminu w ULC.  Szkolenie odbędzie się 28.10 (piątek) od godz. 12.00 w sali 2 blok 6. Zapraszamy!!! Opiekun koła dr inż. Łukasz Lemieszewski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

drony

„Jestem z tych, którzy wierzą, że Nauka jest czymś bardzo pięknym“ — Maria Skłodowska-Curie
        Uczniowie klasy 3c, ze Szkoły Podstawowej nr 1 im. Marii Konopnickiej w Gorzowie Wlkp., których wychowawcą jest Pani Paulina Nowacka, rozpoczęli udział w ogólnopolskim programie „Być jak Ignacy” przygotowany przez Fundację PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza. W zajęciach wspomaga ich Pani Anna Fajdek-Bieda reprezentująca Wydział Techniczny Akademii im. Jakuba z Paradyża w Gorzowie Wielkopolskim.
        Postać Ignacego Łukasiewicza- wybitnego polskiego odkrywcy i prekursora przemysłu naftowego wprowadza dzieci w świat nauki. Pierwsze zajęcia dotyczyły cząstek elementarnych i chemii w życiu codziennym. Uczniowie dowiedzieli się podczas zajęć, że świat zbudowany jest z cząstek elementarnych. Poprzez zabawę zapoznali się bliżej z pierwiastkami i budową atomu. Doskonale zbudowali swoje modele atomów. Uczniowie poznali kilka ważnych faktów z życia wybitnej postaci Marii Skłodowskiej-Curie. Na zakończenie zajęć trzecioklasiści zamienili się w małych chemików. Ubrani w fartuszki i rękawice w parach wykonali dwa doświadczenia. Pierwsze to balonowe doświadczenie, gdzie uczniowie dmuchali balon za pomocą sody i octu. Kolejne miało na celu wyjaśnić na czym polega chromatografia. Podczas wykonywania doświadczeń emocji było co niemiara. Zabawy badawcze sprawiały uczniom wiele radości. Razem z Panią Pauliną jesteśmy przekonane, że przyswajanie nauki w licznych zabawach i eksperymentach pozwala dzieciom w łatwy i przyjemny sposób zrozumieć otaczający świat. Już nie możemy doczekać się kolejnych zajęć!
 

20221021 132554120221021 140424120221021 140552120221021 1504221IMG 20221021 WA00671